Visie & Erelonen

Visie

Goede afspraken, maken goede vrienden!

Een goede advocaat hoeft niet onbetaalbaar te zijn. Bij Dries Advocaten kan u terecht voor kwaliteitsvolle bijstand aan een betaalbare prijs.

Het kantoor hanteert correcte tarieven en hierover worden steeds duidelijke afspraken gemaakt.

Bij aanvang van de samenwerking wordt zowel een dienstverleningsovereenkomst als de algemene voorwaarden overgemaakt zodat er duidelijkheid is voor alle partijen.

Er wordt gewerkt met een timesheet waarin alle prestaties worden opgenomen.

De geleverde prestaties worden maandelijks afgerekend zodat de factuur niet te hoog oploopt.

We trachten ervoor te zorgen dat de drempel om een advocaat te consulteren zo laag mogelijk is.

U kan ook bij ons terecht voor consultaties van 30 min aan 60 euro (inclusief BTW) waarbij er dieper kan worden ingegaan op uw dossier en uw vragen.

Nood aan betaalbare juridische hulp? Dan zijn wij uw juiste partner.

Erelonen

Er worden erelonen en kantoorkosten aangerekend.

Het ereloon is een vergoeding voor de gepresteerde tijd en wordt berekend aan de hand van een uurtarief. Dit tarief is afhankelijk van het soort dossier en de complexiteit. In principe bedraagt het ereloon 125 euro (excl. BTW) voor particulieren en 140 euro (excl. BTW) voor ondernemingen.

De kantoorkosten bestaan uit dactylografie, afdruk-, scan- en kopiekosten, telefoonkosten, e-mails,… Deze kosten bedragen 20% van het ereloon.

De verplaatsingskosten bedragen 0,65 euro/km.

In bepaalde dossiers kan er in onderling overleg beslist worden om te werken tegen een forfaitaire vergoeding dewelke bepaalde prestaties en kosten omvat.

Bij invorderingsdossiers bestaat het ereloon ofwel uit een percentage van de vordering ofwel een vaste vergoeding gelijk aan schadebeding, intrest en rechtsplegingsvergoeding zodat U de hoofdsom kan recupereren.

De gerechtskosten zoals kosten van gerechtsdeurwaarder, griffiekosten, vertaalkosten en kosten van derden worden afzonderlijk begroot. De factuur van deze derden zullen rechtstreeks aan u worden overgemaakt.

Het kantoor werkt met een voorschotfactuur, tussentijdse facturen en een eindfactuur. Op die manier is de betaling gespreid en komt u niet voor verrassingen te staan.

Er kan ten alle tijden een overzicht van de prestaties opgevraagd worden.

Indien u over een rechtsbijstandverzekering beschikt komt deze mogelijks tussen in de kosten van uw advocaat. Het kantoor kijkt voor u na of u hier beroep op kan doen.

Het kantoor behandelt geen pro deo dossiers. 

Sinds 2014 zijn advocaten BTW-plichtig en dient er 21% BTW te worden aangerekend.

 Heeft u hierover vragen, twijfel niet om ons te contacteren

(Wettelijke informatie: Advocatenkantoor Tessa Dries Comm V, Biezenstraat 8, 2250 Olen, BE 0698.667.640)

Stel uw vraag

Schakel JavaScript in uw browser in om dit formulier in te vullen.
Waar zou u op consultatie komen indien nodig?
Scroll naar boven